Tuesday, September 17, 2013

KATA CINTA

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, bertemu kembali(Waduhh..),,btw, td pegi jj sumenye baik2 aja..aiman suke beno ngn coklat Nyam-nyam..^^Makan, shopping, solat n balik..as usual, bile dah singgah shopping 2,DAISO xkan dilupe..hehe..rm5 for each item..beso kecik nipih tebal sume nye hnye serendah rm5..Best sesangat!!bnyak jgk belinye td..n memandangkan kami xamik bakul, kete tolak aiman jd sasarann..(sorry dear aiman,dok sesame ngn brng2 k)..hehe..dah bayar n kuar dr DAISO, mak nk g ladies skjp,tetibe pelik awat brng kat blakang aiman xde plastik,,

Me: mak, nape barang nie xde plastik?
Mak : eh,(sambil senyum), xbayar ke tadi.Nah-nah, pegi cepat bayar.

-dalam pejalanan k DAISO- dalam hati ( cam mane nak cakap nanti,malu den).dengan selambe ila letak barang 2 kat counter n cakap barang xbayar tp dah bawak keluar..nasib baek abg tu senyum je..hehehe..sorry bang,excited sangat!!sampai lupe nk bayo..^^*

Okeyh!!ila da mengarut bebel lelebih plk,,^^*..sebenarnye ila nk share something yg ila ternampak luar rumah td..ape yg ila blh ungkap..:-

Sepasang pasangan berbasikal bersama,
bertudung labuh,ayu,sopan wanitanya,
lembut,penyayang,sederhana si teruna,
mengayuh basikal seiring sehala,

kelakuan mereka dipandang mulia,
kerana apa?
kerana mereka halal bersama,
mendirikan masjid yg sudah kian lama,
namun CINTA kian mekar berbunga.

umur sudah 30-an,
mencari redhaNya teguh beriman,
bersederhana dalam hidupan,
namun tinggi taqwanya tiada sempadan..

Mengapa?Bagaimana?dan apa? rahsianya....

KERANA..
Mereka berkasih kerana Yang Maha Esa..^^*

ila kenal kakak tu. Slalu jugak berurusan. Tapi bile pandang tadi,dalam hati(mampu k aku cam tu walawpun dah berumur nanti)..^^*..kakak tu sangat bersederhana, menjaga adap sesama manusia,suke senyum,manis je tengok.Sekali pandang, xkan pcye kakak tu dah msok 30-an ^^*. Ila percaya,bile kite jaga hubungan dengan Maha Pencipta, DIA pasti akan jaga hati kite sesama manusia,InsyaAllah.:)

"CINTA yang abadi adalah CINTA kepadaNYA
CINTA yang kekal adalah CINTA yang Di redhaiNYA,
dan CINTAILAH mereka yang MENCINTAI-NYA,

Wallahua'lam,,^^*
okeyh!! sampai sinie saje,assalamualaikum,,=))